Koncepcja pracy
Organizując i prowadząc zajęcia z dziećmi kadra Przedszkola Miejskiego nr 47 kładzie nacisk na wspomaganie ich wszechstronnego rozwoju, indywidualne predyspozycje oraz rozbudzenie aktywności twórczej. Przedszkole gwarantuje wychowankom przyjazną atmosferę i motywuje do podejmowania różnorodnych zadań w miarę indywidualnych potrzeb, w tym samym rozwijania wiary we własne możliwości. Prawidłowa realizacja podstawy programowej oraz kierunków polityki oświatowej jest wyznacznikiem w planowaniu procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Nasze przedszkole stwarza możliwie najkorzystniejsze warunki rozwoju dziecka, dostarcza mu bodźców stymulujących, rozwija i kształtuje kompetencje kluczowe, wyrównuje braki wywołane niekorzystnymi warunkami środowiskowymi i nieharmonijnym rozwojem.
Organizacja procesu edukacyjnego w przedszkolu przebiega w oparciu o twórcze metody pracy z dzieckiem. Nauczyciele wykorzystują różnorodne nowatorskie rozwiązania oraz nowoczesne pomoce dydaktyczne. Od zawsze dbają o rozwój czytelnictwa i promują wartościową literaturę dzieciecą. Dzieci biorą udział w ogólnopolskich i międzynarodowych projektach i programach.
Stawiamy na:
- edukację społeczno - emocjonalną,
- edukację przyrodniczo - ekologiczną,
- bezpieczeństwo wychowanków,
- promocję przedszkola w środowisku lokalnym i ogólnopolskim,
- tradycje i edukację regionalną.